reklama

Divina na iný spôsob

Prežila som moje prvé stretnutie so srnkou. Nepreháňam, keď zdôrazňujem môj úspech prežitia, pretože som zistila do akého klamu nás dostávajú disneyovky. Keď ste mali to šťastie a stretli ste sa s akýmkoľvek živým zvieraťom, určite nastal ten moment rozporu medzi skutočnosťou a klamlivým obrazom amerických disneyoviek s veselými zvieratkami.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Na základe toho máte v hlave srnku zatriedenú niekde do skupiny krásnych jemných tvorov, neškodných tomuto svetu, ktoré nevydávajú žiadne rušivé zvuky. Avšak keď sa to pred vami zjaví a začne to behať okolo ako šialené, už sa vaše predstavy začnú približovať k životu ohrozujúcemu torpédu. Preto moje prvé myšlienky boli s úplnou vážnosťou: „Pomoc, zabije ma Bambi!“ Toto mierumilovné zviera má dosť dobrú taktik, ako udržať človeka na mieste. Povedali by ste, že to nevydáva žiadny zvuk, ale keď to začne pred vami štekať, ako by sa zadúšal starý chrchlajúci chlap, tak z toho zostanete prekvapivo dosť ohromení stáť na jednom mieste a váš mozog sa zmôže myslieť len na jediné: „Ha, ono to šteká!“.Pri tomto pohľade som mala vážne nutkanie urobiť tak niečo neohrabane vtipné ako vyskočiť na strom. Aj keď odporúčanie môjho priateľa znie schovať sa za strom, aby si toto mierne rozbehnuté zviera roztrieskalo hlavu o peň a nie o vás, pričom výhody pňa oproti človeku nemusím zdôrazňovať. Bol to taký nezvyčajný zjav, že mi to prišlo ako, keby to na nás niekto poslal. Z nezvyku sa mi vynorila v hlave dosť logická myšlienka, že čo to vôbec robí v tej voľnej prírode?! Veď hneď vedľa bola lanovka, z ktorej ľudia radostne výskali a my sme boli pritom v nebezpečenstve. Po prvej sa zjavila aj druhá, spolu nám predvideli ukážky z tohtoročnej nadchádzajúcej ruje, pokrúžili a odfrčali preč. Nemohla som sa vyhnúť predstavám, že to boli len prieskumníci terénu, tzv. obranné srnky, ktoré svojím bachro-štekaním dávajú signál a za rohom stojí celé parohaté stádo. Aj keď sme dostatočne dlho čakali, kým sa na nás vrhnú, už sa nevrátili. Asi právom vycítili, že aj ich mäso by sa hodilo na opekačku.

Erika Farkašová

Erika Farkašová

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

som študent FM UKak mate podobne úvahy ako ja, alebo sa chcete podelit o svoj nazor ,tak mi kludne napiste na mail Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu